Grupy parafialne  » SŁUŻBA LITURGICZNA » Ferie zimowe - luty 2012r.

W czasie ferii zimowych ministranci i lektorzy naszej parafii mieli możliwość skorzystania z dwudniowego wyjazdu, który był formą nagrody za posługę jaką pełnią
w ciągu całego roku przy ołtarzu. Aby ta posługa była prawidłowa i pożyteczna dla wspólnoty parafialnej, trzeba najpierw, aby ci młodzi ludzie przeszli odpowiednią formację. Oczywiście taka formacja nie ogranicza się jedynie do jednego czy nawet kilku spotkań, ale jest formacją permanentną. Ważna jest również różnorodność metod, za pomocą których młody człowiek zaczyna utożsamiać się z naszą grupą liturgiczną. Wszystkie takie oddziaływania mają na celu jak najlepsze przygotowanie do sprawowanych w kościele czynności, a także uwrażliwienie na wielką odpowiedzialność jaka z tymi czynnościami się wiąże.

Każdorazowe wycieczki, wyjazdy czy inne formy spędzania wolnego czasu w ramach Służby Liturgicznej, zawsze mają charakter formacyjno-rekreacyjny. Ważne jest, aby prawidłowo połączyć te dwie rzeczywistości, tak aby żadna z nich nie została zbyt mocno przeakcentowana.

W ostatnim wyjeździe uczestniczyło 46 osób. W pierwszym dniu zwiedzaliśmy zamek „Lipowiec” w Wygiełzowie.  Jego  historia sięga średniowiecza. Z wyniosłej zamkowej wieży rozciąga się ku południowi daleki widok na okolice Zatora i Oświęcimia. Przy sprzyjającej pogodzie dojrzeć można odległe Beskidy: Żywiecki, Śląski i Mały.

Po zobaczeniu tego ciekawego miejsca pojechaliśmy do Polanki Wielkiej, gdzie mieliśmy pozostać do następnego dnia. Po obiedzie rozegraliśmy kilka meczy w piłkę nożną i koszykówkę z tamtejszą Służbą Liturgiczną na wynajętej hali w Szkole Podstawowej. Wyniki tych meczy były dla nas satysfakcjonujące. Po kolacji uczestniczyliśmy
w Eucharystii, a wieczorem każdy mógł znaleźć coś dla siebie; pograć w bilarda, piłkarzyki,
w tenisa stołowego czy oglądnąć film.

Cały następny dzień był przeznaczony na pobyt w Krakowie. Najpierw zwiedzaliśmy
i poznawaliśmy historię Katedry na Wawelu, w tym także grobów królewskich oraz innych polskich bohaterów spoczywających w kryptach, a także wspaniałych katedralnych dzwonów na czele z największym ważącym ok. 11 ton dzwonem Zygmunta. Następnie udaliśmy się do aqua parku  na doskonałą zabawę i wypoczynek pośród mnóstwa wodnych atrakcji. Krakowski aqua park jest największym tego typu obiektem w Polsce. W samym tylko basenie  można znaleźć wiele atrakcji, m.in. ogromną fontannę smoka, dwie ściany do wspinaczki, tory do pływania, dzikie źródła, zjeżdżalnia Salamandra, ogromna kolorowa misa o nazwie Tornado, a także nasza najnowsza atrakcja, Basen z falą!
Oprócz wszelkich atrakcji związanych z wodą, w hali basenowej znajduje się także Barek Wodny, w którym w czasie wodnych szaleństw można się posilić i odpocząć.

Myślę, że ten wyjazd trzeba zaliczyć do udanych. W przeciągu dwóch dni mogliśmy zobaczyć wiele wartościowych miejsc i przeżyć wiele wspaniałych  chwil, z pewnością przyczynią się one do jeszcze większej integracji naszej grupy, dzięki czemu posługa przy ołtarzu będzie jeszcze piękniejsza. Na koniec chciałem wyrazić słowa podziękowania opiekunom za troskę, dyspozycyjność
i bezinteresowność.

Godziny mszy świętych w niedzielę: